Leveringsvoorwaarden
Algemeen
Prijzen en betaling
Levering
Klachten
Ontwerpen
Teruggave ter beschikking gesteld materiaal
Aansprakelijkheid
Overmacht
Geschillen
1.1 Deze leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming, de inhoud en de nakoming van alle tussen de klant en de leverancier gesloten overeenkomsten. 1.2 Algemene (inkoop-)voorwaarden van de klant zijn slechts van toepassing indien uitdrukkelijk en schriftelijk is overeengekomen dat deze met uitsluiting van deze leveringsvoorwaarden op de overeenkomst tussen partijen van toepassing zullen zijn.
2.1 De aangeboden prijzen in onze winkel zijn in Euro’s, inclusief B.T.W. en één (full color) opdruk en exclusief verpakkings- en verzendkosten. 2.2 Verzendkosten zijn gebaseerd op de posttarieven van TPG Post en zijn gerelateerd aan het gewicht alsmede de omvang van de bestelde artikelen. 2.3 Me-Kado is niet verantwoordelijk voor drukfouten op de site. Aan onrechtmatige informatie kunnen geen rechten worden ontleend. 2.4 Door het unieke karakter van onze artikelen zijn wij genoodzaakt om alleen orders in behandeling te nemen nadat het verschuldigde bedrag bij de bank is geregistreerd. Het bankrekeningnummer waarop het door u verschuldigde bedrag kan worden overgemaakt staat vermeld in de aan u toegezonden orderbevestiging.
3.1 Te vroege of te late levering geeft u geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht uw bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden, tenzij de overschrijding van de afleverdatum zodanig is dat van u redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat u de overeenkomst in stand laat. 3.2 De bezorging vindt plaats door TPG Post en TPG Post Pakketservice, derhalve zijn de bezorgingvoorwaarden van de TPG Post van toepassing. 3.3 Wij streven naar een zo’n spoedig mogelijke levering (tenzij anders opgegeven). Bestellingen die voor 14:00 uur zijn geplaatst kunnen, indien de artikelen voorradig zijn, uw ontwerp is ontvangen en voor ons verwerkbaar alsmede de betaling is verwerkt, nog dezelfde dag aangeboden worden aan TPG Post (m.u.v. zaterdagen alsmede zon- en feestdagen). 3.4 Indien levering van de artikelen niet kan geschieden op de door u aangegeven datum doordat aan onze zijde de artikelen niet voorradig zijn, dan laten wij u dat per omgaande weten en heeft u het recht om de order alsnog te annuleren. 3.5 Door niet tijdige aanlevering van het door u gewenste ontwerp dan wel het niet tijdig ontvangen van het verschuldigde bedrag schuift de leverdatum automatisch op en kan hieraan geen enkel recht tot annuleren van de order worden ontleend. 3.6 Me-Kado conformeert zich aan de wet “kopen op afstand”, met dien verstande dat, gezien het persoonlijke karakter van onze artikelen, de in deze wet beschreven afkoelingsperiode niet van toepassing is op onze artikelen. 3.7 Levering van artikelen geschiedt zolang de voorraad strekt.
4.1 Me-Kado staat garant voor de kwaliteit van de artikelen. Indien u toch op- of aanmerkingen heeft t.a.v. de door ons geleverde artikelen kunt u dit binnen 14 dagen na aflevering van de artikelen melden via info@me-kado.nl. 4.2 De klant wordt geacht de artikelen na aflevering te onderzoeken om na te gaan of de overeenkomst deugdelijk is uitgevoerd. Indien in de klant van mening is dat de overeenkomst niet deugdelijk is uitgevoerd, dan dient hij binnen de in 4.1 gestelde termijn hiervan melding te maken. 4.3 Geringe in de handel toelaatbaar geachte of technisch niet te vermijden afwijkingen in kwaliteit, kleur, afwerking en maat kunnen geen grond voor reclame en garantie opleveren. 4.4 Artikelen die niet voldoen aan de algemeen gebruikelijke eisen, niet compleet zijn of andere tekortkomingen hebben kunnen worden geretourneerd aan Me-Kado. Alleen retour gezonden artikelen waarover VOORAF afspraken zijn gemaakt worden door ons in behandeling genomen. 4.5 Klachten kunnen pas in behandeling worden genomen na ontvangst van het artikel waarop de klacht betrekking heeft. 4.6 Indien de klacht met in achtneming van redelijkheid en billijkheid terecht is heeft de klant de keuze uit of een nieuwe levering van hetzelfde artikel dan wel terugbetaling van het aankoopbedrag voor het artikel waarop de klacht betrekking heeft. 4.7 De verzendkosten voor retourzendingen zijn voor rekening van de klant, tenzij de fout volledig aan ons te wijten is (foutieve opdruk, verkeerd artikel geleverd etc.). In dat geval zullen de verzendkosten eventueel inclusief het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug betaald worden. 4.8 Me-Kado staat er voor in dat iedere klacht serieus wordt behandeld en zal zo spoedig mogelijk na ontvangst van de klacht contact met u opnemen.
5.1 De klant is verantwoordelijk voor de kwaliteit van het door hem aangeleverde ontwerp 5.2 Me-Kado is niet aansprakelijk voor fouten in het door de klant aangeleverde ontwerp dan wel in de door de klant verstrekte gegevens. 5.3 De klant garandeert Me-Kado, dat door de nakoming van de overeenkomst en met name door de verveelvoudiging of het openbaar maken van de van de klant ontvangen ontwerp(en) geen inbreuk wordt gemaakt op rechten die derden kunnen doen gelden krachtens de Auteurswet 1912 of andere nationale, supranationale of internationale regelgeving op het gebied van het auteursrecht of het recht van de industriële eigendom dan wel het recht met betrekking tot de onrechtmatige daad. De klant vrijwaart Me-Kado zowel in- als buiten rechte voor alle aanspraken die derden krachtens evenbedoelde wet of regelgeving geldend kunnen maken. 5.4 Indien ten aanzien van de juistheid van de door derden gepretendeerde rechten als bedoeld in artikel 5.3 van dit artikel gerede twijfel ontstaat of blijft bestaan, is Me-Kado bevoegd maar niet gehouden de nakoming van de overeenkomst op te schorten tot het moment waarop in rechte onherroepelijk komt vast te staan dat Me-Kado door de nakoming van de overeenkomst geen inbreuk op deze rechten maakt. Daarna zal de Me-Kado de order alsnog binnen een redelijke termijn uitvoeren. 5.5 Me-Kado is bevoegd een overeenkomst niet uit te voeren indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn, dat nakoming van de order onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn, dat ongewijzigde instandhouding van de order in redelijkheid niet mag worden verwacht. Het betreffen hier onder meer, maar niet uitsluitend, aangeleverde ontwerpen welke niet in overeenstemming zijn met de goede zeden of ontwerpen waardoor de privacy van derden wordt aangetast. 5.6 De klant vrijwaart Me-Kado voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de order schade lijden en welke aan de klant toerekenbaar is. 5.7 Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, blijft Me-Kado steeds de rechthebbende op het auteursrecht dat kan ontstaan op de door Me-Kado bij de nakoming van de overeenkomst vervaardigde werken.
6. Teruggave ter beschikking gesteld materiaal
6.1 De door de klant aan Me-Kado ter beschikking gestelde fysieke documenten worden na uitvoering van de overeenkomst, zo mogelijk gelijktijdig met de levering van het product, aan de klant geretourneerd. 6.2 Elektronische bestanden en de informatiedragers waarop deze zijn vastgelegd, worden niet aan de klant geretourneerd, doch een maand na uitvoering van de overeenkomst door Me-Kado vernietigd.
7.1 Indien Me-Kado aansprakelijk is voor directe schade, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het bedrag van de verstrekte opdracht en slechts voor zover dit bedrag van de klant is ontvangen. 7.2 Indien het product beschadigd is geraakt tijdens het transport van Me-Kado naar de klant, is de aansprakelijkheid van Me-Kado beperkt tot het bedrag waarin de betreffende vervoerder en/of diens verzekeraar voorziet. 7.3 Me-Kado is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie. 7.4 De in deze voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid voor directe schade gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Me-Kado of haar ondergeschikten.
8.1 Onder overmacht met betrekking tot de overeenkomst wordt verstaan al hetgeen daaromtrent in wet en jurisprudentie wordt begrepen. 8.2 Me-Kado heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert, intreedt nadat Me-Kado zijn verplichtingen had moeten nakomen. 8.3 Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan drie (3) maanden is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij. 8.4 Voorzover Me-Kado ten tijde van het intreden van de overmacht inmiddels gedeeltelijk haar verplichtingen uit de overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nakomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Me-Kado gerechtigd om de kosten van het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte te verrekenen met hetgeen door de klant reeds is betaald.
9.1 De rechter in de vestigingsplaats van Me-Kado is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de kantonrechter bevoegd is. Niettemin heeft Me-Kado het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter. 9.2 Parttijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten. 9.3 Op elke overeenkomst tussen Me-Kado en de klant is Nederlands recht van toepassing.